Posted by: langitbiru3 | July 18, 2013

VATICAN: SAMPAIKAN AYAT INI KEPADA NAJIB

Assalamualaikum Dato’
 
“Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat” (HR. Bukhari)
 
Mukaddimah saya kali ini bermula dengan sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Bukhari dari Abdullah bin ‘Amr bin Al Ash. Maksud saya untuk menyampaikan satu ayat Al-Quran untuk tatapan PM Najib.
 
Kebarangkalian saya untuk berjumpa PM Malaysia adalah 1/28juta. Manakala kebarangkalian Dato’ sudah tentu lebih baik, mungkin 1/20 memandangkan sekarang ini kita menyambut puasa Ramadhan. Andaikata ada kesempatan diharap sudi Dato menyampaikan (bukan warkah saya ini tetapi) sepotong ayat Al-Quran sebagai satu panduan dan petunjuk.
 
وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ (2:120)
“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “”Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)””. dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (Al-Baqarah 120)
 
Sikap dan tabiat orang Yahudi dan Nasrani banyak sangat diperjelaskan dalam Al-Quran, menunjukkan kedua agama ini sememangnya bermusuh denga Islam. Quran juga menceritakan Kisah Nabi Musa dengan kaumnya Bani Israel, pendukung dan penganut agama Yahudi. Selepas terselamat dari ancaman Firaun, mereka Bani Israel melihat dengan mata kepala mereka sendiri bagaimana Firuan ditelan Laut Merah yang terbelah dua. Sepeninggalan Nabi Musa mengadap Illahi di Bukit Tursina, Bani Israel tadi kembali murtad dengan syirik menyembah anak lembu ciptaan Samiri. Murkanya Nabi Musa merenggut janggut saudaranya Nabi Harun mengapa boleh terjadi sedemikian. Kedegilan mereka tidak berakhir di situ. Mereka yang panjang akal memohon Nabi Musa untuk melihat Allah swt. Lantas petir menyambar mereka membunuh kesemuanya. Allah Maha Pengasih, mengembalikan nyawa mereka hidup kembali, tetapi sikap kedegilan mereka tetap sama, tiada berubah.
 
Kebijaksanaan dan kedegilan mereka itu sangat bahaya kepada umat Islam. Bijaknya dan liciknya mereka hinggakan mereka berjaya meracuni Nabi SAW. Peristiwa ini berlaku pada tahun ke 7H di Khaibar untuk memerangi orang Yahudi. Ada ulama berpendapat kesan racun tersebut boleh dirasai oleh Rasulullah saw hingga akhir-akhir hayat baginda saw. Sahabat baginda yang memakan daging kambing beracun itu meninggal dunia.
 
Atas kebijaksanaan dan kelicikan Yahudi dan Nasrani, sayugia diingatkan pemimpin umat Islam agar berhati-hati, seboleh-bolehnya jangan adakan sebarang rundingan dengan kaum yang dilaknat Allah swt ini. Mereka amat dalam ilmu agama mereka bahkan mereka jauh mengenali Islam dari kebanyakan ilmuan Islam. Mereka tahu dan yakin  Islam itu agama yang benar, tetapi kerana sikap degil, angkuh dan ego mereka, berani mereka ingkar kepada Allah swt.
 
Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah Kami beri Al Kitab (Taurat dan Injil) mengenal Muhammad seperti mereka mengenal anak-anaknya sendiri. dan sesungguhnya sebahagian di antara mereka menyembunyikan kebenaran, padahal mereka mengetahui. (Al-Baqarah 146)
 
“Sungguh Kami (sering) melihat mukamu menengadah ke langit, maka sungguh Kami akan memalingkan kamu ke kiblat yang kamu sukai. Palingkanlah mukamu ke arah Masjidilharam. dan di mana saja kamu berada, palingkanlah mukamu ke arahnya. dan sesungguhnya orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Al Kitab (Taurat dan Injil) memang mengetahui, bahwa berpaling ke Masjidilharam itu adalah benar dari Tuhannya; dan Allah sekali-kali tidak lengah dari apa yang mereka kerjakan.” (Al-baqarah 144)
 
 
HARAM MENGAMBIL YAHUDI DAN ANSRANI SEBAGAI PEMIMPIN DAN TEMAN
 
Atas sebab sedemikian, HARAM bagi pemimpin Islam mengambil Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin dan teman mereka. 
 
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barang siapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang lalim.” (Al-Maidah 51)
 
Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudaratan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya. (Al-Imran 118)
 
Sikap dan tabiat Yahudi dan Nasrani, tidak akan membiarkan apa jua nama atas nama Islam tertegak dan berkembang. Kelicikan dan kebijaksanaan anugerah Allah kepada mereka akan dipergunakan sebaik-baiknya untuk memusnahkan Islam. Di mana-mana Negara di dunia, Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali menyekat malah menyumbang kepada apa jua fahaman dan agama kecuali Islam. 
 
Dr Morsi seorang hafiz Al-Quran di Mesir, menang pilhanraya Presiden, akhirnya diguling KONONNYA OLEH RAKYAT Mesir, tetapi hakikatnya oleh Amerika yang didalangi Yahudi Nasrani.
TPPA juga satu lagi tipudaya dalam bentuk ekonomi bagi menguasai Negara-negara yang lemah. Mahathir Mohamad mantan Perdana Menteri Malaysia sendiri tidak setuju dengan Najib menandatangai TPPA. Kita juga sangat bimbang, Penasihat ekonomi Najib adalah Idris Jala seorang Kristian. DAN perunding bagi pihak kerajaan dalam TPPA, Sta Maria juga Kristian. NAJIB,SEDAR LAH….
 
Kewujudan APCO akhirnya dinyatakan dengan jelas dan tegas  Musa Hassan, Mantan Ketua Polis Negara. 
 
Apa yang saya mahu sampaikan, tidak perlu tidak usah berunding dengan Yahudi dan Nasrani, nescaya kita akan ditipu mereka. Bagi saya, sebuijak-bijak orang Islam, mereka masih terdedah kepada tipudaya Yahudi dan Nasrani. Cukuplah kita ambil Kisah Nabi Musa dan Nabi Muhammad saw di atas. Tragedi Syria dan Mesir adalah 2 contoh yang ssangat perlu kita mengambil pengajaran,teladan dan sempadan.  
 
Bagi saya, tak kira siapa pemimpin Malaysia, baik Najib, baik Anwar, yang mengambil Yahudi dan Nasrani sebagai penasihat dan kawan akan saya tentang habis-habisan. 
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: